lauantai 1. marraskuuta 2008

Soikean pöydän neulojat


Uusi tapaaminen alkaa jo niin uhkaavasti koputella ovelle että lienee aika kirjata edellinen tapaaminen tapahtuneeksi..parempi myöhään jne. Tällä kertaa lyhytsanaisesti - kiire. Mulla tuntuu olevan käsittämätön kiire koko ajan joka paikkaan ja silti mä ehdin vaan lonnia kotona, oisko näillä asioilla joku yhteys ;)?

Tapaaminen järjestettiin jo totuttuun tapaan Katjan toimistossa, ja meitä olikin tällä kertaa niin mukava sakki kasassa että siinä vaiheessa kun Marjo tuli kantamuksineen, vaihdettiin suosiolla käytävällä eteenpäin - Outin toimistoon. Ne ei siis oikeesti oo Katjan ja Outin toimistoja vaan yhdistys- ja työpaikkoja :).

Koska tästä on tosiaan menny jo kuukausi, en mitenkään muista kuka neulo ja mitä, mutta mä koitan nyt taas lähtee arvailemaan näitä. Samalla teen pyhän lupauksen, että jos ens tiistainen tapaamisen kirjaus vielä luotetaan mun hoiviin, niin teen sen joko tiistai-iltana tai viimeistään heti keskiviikkona. Mulla on nimittäin vapaapäivät, jeiii!

No mutta, viime kertaan. Ennen neulomaan pääsyä meillä oli kunnon vaihtorinki päällä. Omistajaa vaihto raha, paidat, kortit, huivit, langat, hahtuvat, arpajaisvoitot..mitä vain kuvitella saattaa. Mutta sitten, asiaan.

Tää on selvästi Katjan. Sen tietää siitä että sieltä pilkottaa jotain vaaleenpunasta, ja siitä että ei oikeesti kellään muulla ollu mukana tommosta läjää keskeneräsiä töitä. Nyt muistan! Tuo sukka oli tekovaiheessa, ja tais ehkä jopa valmistuakin. Muistaakseni vielä pari kerrosta suurempana kuin oli tarkotus.

Tän on pakko olla Marjo. Koska mä oon nyt kirjottanut kaikki muut tekstit ja ratkassu kaikki muut henkilöllisyydet (ehkä), ja Marjo jäi uupumaan. Me istuttiin niin pöydän eri päissä että mä en vaan mitenkään muista mitä siulla oli työn alla? Ilmeisesti jotain musta-valkoista, heh. Mitä enemmän mä mietin niin sitä varmempi mä oon etten ole nähnyt tätä sun blogissa vielä valmiina?

Oliks tää Niina? Muistelisin nimittäin nähneeni tän saman kaulaliinan alun viime talvena ;)? Hiljaa hyvä tulee, joten tästä tulee ihan mie-lettö-män hyvä kaulaliina (kyllä, tiedän että tavutus ei ole kieliopillisesti oikein). Toi on nättiä toi ruskeeraitalanka. Saakohan sitä vielä?

Tää, tää on Oili. Nää oli menossa..öö, siis en muista kenelle, mutta jollekin ihmiselle jolle tapahtuu jotain. Aaah, tätä muistin virtaa =D. Polvisukat niistä kuitenkin oli tulossa, ja tais molempi sukka ehtiä kantapäähän asti joten nämä on varsin neulottu jo moneen kertaan valmiiks.

Maarit, oletko se sinä? Arvelisin näin. Maarit tuli ekaa kertaa meiän kanssa leikkimään, ja se olikin mukavaa. Uudet ihmiset on aina tervetulleita. Samalla mä voin tehdä entistäkin empiirisempää tutkimusta aiheesta 'onko kaikki neulojat todellakin mukavia'. Tähän asti vaikuttaa siltä että on ne. Huipputyyppejä.

Tässä on Outi. Selailee luultavasti Marjon tuomia kirjoja. Venäjänkielisiä virkkauskirjoja. Niissä oli aivan mielettömän hienoja juttuja! Ja siis kuvistahan sitä pystyy varsin virkkaamaan, joten kielimuuri ei ole Kiinan muurin luokkaa (hahhah, oon näköjään hauskimmillani näin aamuyöstä..). Outillakin oli tulossa kaulahuivi. En muista mitä lankaa tuo oli, muistan vaan että oli todella kaunista lankaa ja vaihtoi väriä ihanan liukuvasti (lukuunottamatta sitä tapaamisessa löytynyttä solmukohtaa).

Tää oon minä. Sen tunnistaa mun hienosta Savonranta-paidasta (näähän on kohta keräilykamaa kun Savonranta Savonlinnaistuu) ja Noro-sukista. Nuo on vihdoin ja viimein siis valmiit, ja kovassa käytössä. Niistä tuli ihan samantien mun lempisukat ja odotan kovasti että joululahjakiireet hellittää niin pääsen tikuttamaan ihelleni toisia ohuita polvisukkia.

Tässä on Kirsin tilaustyö, johon oli tehty piirustukset ja kaikki ettei äiti vaan mokaa tumppuja ;). Nämäkin on jo valmiit, esitelty Kirsin blogissa. Sori, en jaksa linkitellä nyt näitä mitään, mutta tuolta sivupalkistahan pääsee urkkimaan meidän kaikkien blogillisten blogeja.

Noin, lyhyesti ja ytimekkäästi. Toivottavasti en puhunu paljon höpöjä :). Tiistaina me taas jo nähdäänkin, ja mä oon ihan innoissani kun pääsen ihan toista kertaa peräkkäin tapaamiseen! Huikeen ihanaa :). Aion ottaa kamerankin mukaan.

Ei kommentteja: